LASTEN LIHASKUNTOHARJOITTELU

12-14v lapsille, jotka haluavat oppia lihaskuntoharjoittelun perusteita sekä monipuolisia liiketaitoja, liikkuvuusharjoittelua ja kehonhallintaa. Yksilöity pienryhmävalmennus lihaskuntoharjoittelun perusteista takaa vahvan pohjan turvallisen ja lapsen hyvinvointia tukevan harjoittelun jatkamiseksi.

KOHTI HYVINVOIVAA NUORUUTTA

Tämä valmennus on rakennettu 12-14v lapsille, jotka haluavat oppia ja ymmärtää kehittävän lihaskuntoharjoittelun perusteet omaan ikätasoon ja yksilölliseen kehitykseen sopivalla tasolla. Valmennuksessa lapsi pääsee aloittamaan treenit turvallisessa ja valvotussa ympäristössä, kun valmentaja on ohjaamassa oikeat yksilöllisesti sopivat tekniikat ja liikemallit. Kun lihaskunto aloitetaan ammattilaisen ohjauksessa, päästään alusta asti tekemään asioita järkevällä ja tuloksia tuottavalla tavalla. Tämän avulla lapsi saa lihaskuntoharjoittelusta mielekkään ja motivoivan harrastuksen, joka kantaa pitkälle aikuisuuteen!

Lasten lihaskuntoharjoittelun perusteet on 8 viikon kurssi, jonka jälkeen lapsella on kattavat perustaidot jatkaa motoristen taitojen harjoittelu sekä lihaskuntoharjoittelua omatoimisesti tai halutessaan edetä jatkoryhmään, jossa syvennytään entistä monipuolisempaan liikkumiseen. Valmennus tapahtuu OGT Valmennuskeskuksen yksityisellä studiosalilla (Fiskarsinkatu 6, 20750 Turku) ammattivalmentajan ohjauksessa. Seuraava kurssi alkaa 3.2.2022.

 

» LÄHDE MUKAAN VALMENNUKSEEN »

 


 

VALMENNUS SOPII SINULLE, JOS JOKIN SEURAAVISTA TÄYTTYY

  • Haluat tukea kehon kasvua ja kehitystä
  • Haluat ennaltaehkäistä rasitusvammoja ja jäykkyyttä
  • Haluat oppia ikätasolle sopivan harjoittelun perusteet
  • Haluat aloittaa lihaskuntoharjoittelun turvallisesti
  • Kaipaat ohjeistusta oikeisiin suoritustekniikoihin ja harjoitusvälineiden käyttöön
  • Tahdot lihaskuntoharjoittelusta mielekkään harrastuksen
  • Haluat oppia suunnitelmallisen tavan treenata
  • Kaipaat motivaatiota liikuntaharrastukseen

 

OIKEILLA ASIOILLA TURVALLISTA HARJOITTELUA

Lasten lihaskuntoharjoittelun perusteet auttavat lasta löytämään yksilöllisesti sopivan tavan liikkua ja opettaa kattavasti motorisia perustaitoja. Kun asiat toteutetaan ikätasoon ja yksilölliseen kehitykseen sopivalla tavalla sekä opitaan alusta asti tekemään liikkeet turvallisesti ja oikein, vältytään rasitusvammoilta sekä muilta loukkaantumisilta, jotka erityisesti lapsen kasvuvaiheessa ovat suurempina riskeinä. Valmennus tarjoaa lapselle työkalut harjoitella monipuolisesti ja kasvua tukevalla tavalla. Kun lapsi oppii kattavat motoriset perustaidot, tekee se liikunnan harrastamisesta mielekkäämpää ja motivoi jatkamaan – näin liikunnan harrastamisesta saadaan tapa, joka tukee lapsen hyvinvointia läpi elämän.

Pienryhmävalmennuksessa yhdistetään harjoittelun parhaat puolet. Valmentajan yksilöllinen tuki ja ryhmän luoma kannustava ilmapiiri tekee tunneista mielekkäitä sekä auttaa onnistumaan! Pienryhmästä löytyy usein myös uusia kavereita ja tunnelma harjoituksissa on rento sekä motivoiva, kun treenejä päästään tekemään yksityisellä studiosalilla vain oman ryhmän kesken ammattitaitoisen ja innostavan valmentajan kanssa.

 

VALMENNUKSEN AIKANA OPIT

  • Kattavasti motorisia perustaitoja mm. moniulotteinen liikkuminen, tasapaino & koordinaatio
  • Lihaskuntoharjoittelun perustekniikat kehonpainolla & kevyillä vastuksilla
  • Tietoa ja taitoa monipuolisesta lihaskuntoharjoittelusta
  • Järkevät ja tarkoituksenmukaiset lämmittelytavat
  • Kehittävän liikkuvuusharjoittelun perusteet
  • Unen ja ravinnon merkityksestä kasvuun ja kehitykseen

 


 

SEURAAVA VALMENNUS ALKAA 3.2.2022

Treenit pidetään torstaisin 3.2.-31.3.2022 klo 17:20-18:20
Treenejä ei järjestetä talvilomalla (vko 8).
OGT Valmennuskeskus (Fiskarsinkatu 6, 20750 Turku)
Valmentajana toimii Toni Vilander.
Hinta 150€/kurssi (sis. alv 24%)

Kurssille otetaan enintään 6 osallistujaa.

Kurssilla opetellaan monipuolisesti motorisia liiketaitoja sekä lihaskuntoharjoittelun perusteita kehonpainolla sekä vapailla painoilla suoritettaen. Tutuksi tulee mm. kehon kaikkien liikesuuntien käyttäminen, oman kehon hahmottaminen ja hallinta sekä koordinaatiokyky. Lihaskuntoharjoittelusta opetellaan kehonpainoa ja kevyitä vastuksia käyttäen ylävartalon työntäviä & vetäviä liikkeitä sekä erilaisia kyykky- ja maastavetoliikkeitä. Valmentajan kanssa käydään läpi kattavasti tekniikat kevyillä levytangoilla, käsipainoilla ja kahvakuulilla harjoitteluun, jonka lisäksi käytössä on myös muita toiminnallisia pienvälineitä (esim. erilaiset pallot, kuminauhat, kepit ym.).

Mukaan tarvitset vain juomapullon ja liikunnallisen vaatetuksen.

Huomioithan, ettei kurssilaisia ole erikseen vakuutettu järjestäjän toimesta vaan jokaisella osallistujalla tulee olla oma tapaturmavakuutus. Kurssipaikka on varattu vasta, kun kurssi on kokonaisuudessaan maksettu.